Nieuw marketing adviesbureau van start: HelloSparkle

06 november 2015 Consultancy.nl

Content marketing specialist Adfactor heeft een eigen adviesbureau gelanceerd voor merken en ‘influencers’, genaamd HelloSparkle. Het bureau uit Den Haag gaat merken helpen via de inzet van influencers om zo een succesvolle merkstrategie op te zetten. HelloSparkle opereert onafhankelijk van moederbedrijf Adfactor.

Adfactor is een specialist op het gebied van content marketing, of ‘native advertising’, uit Den Haag. De marketeer werd in 2005 opgericht door Adfactor-directeurs Friso Hessing en Phileas Fox, en levert een groot aantal verschillende diensten en websitedesigns voor merken. Onder de klantenkring van Adfactor bevinden zich onder meer bekende merken als Jupiler, Maggi, Ikea en Vodafone.

HelloSparkle, ad Factor

Om in te spelen op de toenemende vraag naar succesvolle merkstrategieën heeft Adfactor onlangs een eigen adviesbureau opgericht. ‘HelloSparkle’ is de naam van het nieuwe marketingadviesbureau, dat los zal gaan opereren van Adfactor. Volgens Valentine de Jong, ‘influencer agent’ bij HelloSparkle, is het ontstaan van de nieuwe speler een logisch vervolg op de huidige ontwikkelingen: “We merken dat de markt vraagt om een bureau als HelloSparkle. Steeds meer merken ontdekken dat ze veel kunnen leren van influencers, bijvoorbeeld over hun doelgroep of over hun product. We krijgen daarom steeds vaker de vraag of influencers breder kunnen worden ingezet, buiten hun eigen mediaplatform om.”

Influencers zijn bijvoorbeeld mensen die online een blog bijhouden over bepaalde producten of voor bepaalde doelgroepen, of die een populair instagramprofiel hebben met een bepaald thema. HelloSparkle kan volgens De Jong putten uit een groot netwerk van dergelijke influencers, die bij bedrijven kunnen worden ingezet voor het opzetten van een succesvolle merkstrategie. “Voor elk merk en iedere campagne is er een gezicht. Elk van hen bezit een enorme kennis van wat er speelt in hun niche: welke thema’s leven er en waar is vraag naar? HelloSparkle ontwikkelt ook ideeën voor partnerships en contentmarketingcampagnes en we regelen endorsement deals met influencers”, licht De Jong de werkwijze van het nieuwe bureau toe. Ook kan HelloSparkle de influencers zelf van advies en ondersteuning voorzien.

Het team van HelloSparkle bestaat nu nog uit twee werknemers, onder wie De Jong zelf. Voor de komende periode is het bureau op zoek naar nieuwe ‘influencer agents’. “Het doel is om te groeien naar tien man voor de zomer”, aldus De Jong.

Nieuws

Meer nieuws over