KPN Consulting partner van innovatiecongres Trendship

30 oktober 2015 Consultancy.nl

Eerder deze week vond voor de vierde keer Trendship plaats, een van de grootste digitale trends en business innovatie evenementen van Noord-Nederland. Het evenement trok ook dit jaar weer zo’n 1.500 directeuren, bestuurders, ondernemers en andere professionals uit Noord Nederland. KPN Consulting was als partner verbonden aan het evenement.

Digitalisering zorgt anno 2015 voor een hoop opschudding, wereldwijd maar ook in Nederland. De klantbehoeften veranderen snel en veel bedrijven zien zich genoodzaakt om te digitaliseren om aan deze behoeften te kunnen blijven voldoen. Uit recent onderzoek van Dicitas Consulting bijvoorbeeld blijkt dat veel bedrijven verwachten dat de beweging richting meer digitale manieren van werken zich zal doorzetten in de komende jaren en volgens 94% van de bedrijven zullen zij hun bedrijfsbrede strategie moeten aanpassen aan de markt-transformerende digitalisering.

Trendship

Om bestuurders, ondernemers en directeuren op de hoogte te houden van de nieuwste trends in digital en business innovatie, werd eerder deze week de vierde editie van Trendship georganiseerd. Trendship is het grootste evenement van Noord-Nederland over digitale trends, en trekt ieder jaar zo’n 1.500 leidinggevenden en ondernemers. Het innovatiecongres vond plaats in sport, beweging en gezondheidscentrum Sportstad in Heerenveen, naast het Abe Lenstra stadion. “ICT en digitalisering zijn belangrijke stuwende krachten voor innovatie. Op Trendship, een toonaangevende conferentie voor innovatie en ICT in Noord Nederland, kregen ondernemers de kans om van elkaar te leren en nieuwe ideeën op te doen voor hun bedrijven, zodat zij kunnen profiteren van de aantrekkende economie,” aldus Henk Kamp, Minister van Economische Zaken.

Het evenement bestond uit een programma van een dagdeel. Bezoekers konden kennis maken met elkaar, maar ook met de nieuwste technische innovaties en gadgets op de ‘playground’. Daarnaast leverden keynote sprekers Daan Roosegaarde (pionier, kunstenaar en ondernemer), trendwatcher en strateeg Frank Booij en Microsoft Innovatie Directeur Marcel Timmer inhoudelijke bijdragen. Trendship heeft tot doel om innovatie te stimuleren in het Noord-Nederlandse bedrijfsleven, om zo groei en ontwikkeling aan te wakkeren.

Partners van Trendship

Trendship werd georganiseerd door Brain Juice Events op initiatief van internetbureau Tres Internet. Naast Tres Internet werd het evenement mede mogelijk gemaakt door een brede verzameling van (kennis)partners, onder andere Rabobank, accountants- en adviesbureau Bentacera, Noordlease en NDC Mediagroep. Ook de adviespraktijk van KPN, KPN Consulting, had zich aan Trendship verbonden als partner. KPN Consulting specialiseert zich op ICT-advies en biedt een scala aan digital adviesdiensten aan zijn klanten, waaronder op het gebied van cloud computing, digitalisering (bijv. van de overheid), Big Data en Internet of Things.

Nieuws