Baker Tilly Berk organiseert Dag van het Familiebedrijf

30 oktober 2015 Consultancy.nl

Op 2 november 2015 vindt voor de 17de keer de 'Dag van het Familiebedrijf’ plaats. De dag wordt dit jaar georganiseerd door Baker Tilly Berk, ING, NPM Capital en Nyenrode Business Universiteit, en staat in het thema van ‘marketing bij familiebedrijven’. Het evenement voor en door ondernemers vindt plaats op Landgoed Nyenrode.

De economische crisis is over zijn dieptepunt heen en de economie trekt weer aan. Met de blik op de toekomst is het voor ondernemers belangrijk om (nieuwe) klanten te bereiken en hun bedrijven te positioneren in een veranderde markt. Volgens accountants- en adviesorganisatie Baker Tilly Berk roept dit bij veel ondernemers en familiebedrijven vragen op over aanpak en marketing.

Om ondernemers te helpen bij het vinden van antwoord op hun vragen staat de 17de editie van ‘de Dag van het Familiebedrijf’ in het teken van ‘marketing bij familiebedrijven’. De ‘Dag’ is een evenement voor en door ondernemers, en vindt op 2 november 2015 plaats op Landgoed Nyenrode. Voor de organisatie van het evenement werkt Baker Tilly Berk samen met ING, NPM Capital en Nyenrode Business Universiteit*. “De Dag van het familiebedrijf is een evenement voor en door ondernemers van familiebedrijven. Wij vragen ondernemers om hun verhaal te vertellen: wat is de kracht van het familiebedrijf en in hoeverre maken familiebedrijven gebruik van deze kracht in hun externe communicatie en marketing?”, aldus Marjanne Poppen, hoofd Marketing & Communicatie van Baker Tilly Berk. De rol die het accountants- en advieskantoor speelt in de organisatie van het evenement is naar eigen zeggen vooral faciliterend. 

Nyenrode, Dag van het familiebedrijf

Het programma bestaat voor een groot deel uit presentaties en workshops die verzorgd worden door familiebedrijven, waaronder bekende namen als Koninklijke Auping, schoenenmerk Van Bommel en Familiebedrijf van het Jaar 2015 Koninklijke De Heus. Uitzondering is Roberto Flören, als hoogleraar verbonden aan de Baker Tilly Berk leerstoel Familiebedrijven en Bedrijfsoverdracht aan de Nyenrode Business Universiteit. Flören doet al jarenlang onderzoek naar familiebedrijven en zal op de Dag van het Familiebedrijf een presentatie verzorgen over zijn onderzoek naar ‘marketing bij familiebedrijven’. Tot slot zijn er ook enkele reclamebureaus aanwezig, die met de aanwezige ondernemers in gesprek gaan over hun visie op marketingcommunicatie. 

* De samenwerking van Baker Tilly Berk en Nyenrode Business Universiteit gaat verder dan alleen de organisatie van het evenement. Zo sponsort Baker Tilly Berk de leerstoel Familiebedrijven en Bedrijfsoverdracht aan Nyenrode, en voeren de twee partners al een aantal jaar gezamenlijk onderzoek uit naar de oudste familiebedrijven van Nederland.

Nieuws

Meer nieuws over