Schouten Global genomineerd voor SponsorRing 2015

21 oktober 2015 Consultancy.nl

De Stichting Sponsor Ringen heeft de 23 genomineerden voor de SponsorRing bekendgemaakt. Onder de finalisten bevinden zich diverse grote namen als Ajax, ING, Opel, KPN, Jumbo en Samsung. Ook van de partij is Schouten Global, genomineerd voor een SponsorRing in de categorie Sport met de campagne rondom de sponsoring van Team Brunel in de Volvo Ocean Race 2014-15.

Elk jaar wordt de SponsorRing, de belangrijkste vakprijs van de sponsorbranche, uitgereikt aan de beste cases in het sponsorvak. De nominaties werden dit jaar gekozen uit in totaal 62 inzendingen*, verspreid over de categorieën Sport, Kunst & Cultuur, Maatschappij, Entertainment & Events, Media en Gesponsorde (nieuw dit jaar). Met in totaal veertien bedrijven die kans maken op de felbegeerde ring is het deelnemersveld breder is dan ooit tevoren, waarbij ING, Jumbo, Samsung en KPN (de grote winnaar van de 2014-editie) hofleverancier zijn met ieder twee genomineerde cases.

Schouten Global Nomination

Onder de genomineerden is ook een vertegenwoordiger uit de adviesbranche: Schouten Global, de internationale business van het Nederlandse opleidingsbureau Schouten & Nelissen. Met zo’n 700 ervaren trainers, coaches en consultants behoort Schouten Global tot een van de grotere gespecialiseerde spelers in Europa. Het bedrijf is genomineerd in de categorie Sport voor met de campagne rondom de sponsoring van Team Brunel in de Volvo Ocean Race 2014-15**. Schouten Global is als subsponsor van Team Brunel in de Volvo Ocean Race 2014-15 partner van de bemanning, waarbij de focus ligt op de inhoud. Zo begeleidde Schouten Global coach Anje-Marijcke van Boxtel het team vanaf de selectie en tijdens de gehele race, en wordt de bemanning prominent ingezet tijdens seminars en evenementen.

Jos van Kessel, CEO van Schouten Global, laat weten “trots” te zijn op de erkenning. “Sponsoring gaat voor Schouten Global verder dan het doneren van geld aan een persoon, team, of organisatie in ruil voor zichtbaarheid. Schouten Global is ervan overtuigd dat door mensen beter te maken, organisaties beter en succesvoller worden. Precies vanuit deze missie willen wij onze inspanningen op sponsorgebied zoveel waar mogelijk -naast financieel- met inzet van onze eigen expertise inhoudelijk invulling geven. De sponsoring van Team Brunel in de Volvo Ocean Race 2014-15 is hiervan het sprekende voorbeeld gebleken. We zijn dan ook erg trots op deze nominatie,” aldus de topman, die sinds februari van dit jaar aan het roer staat van de opleider.

De samenwerking tussen Schouten Global en Team Brunel is verfilmd, en is recent in première gegaan met de titel ‘When the Boys Became Men’.

Vervolgstappen
Midden oktober nomineren de vakjury’s drie tot maximaal vijf sponsorcases per categorie. De hoofdjury, onder voorzitterschap van Jan Willem Brüggenwirth, kiest uit de nominaties de winnaars. De SponsorRingen worden op donderdag 26 november uitgereikt, dan worden ook de Sponsor Personality van het Jaar en de Sponsor van het Jaar bekendgemaakt.

* In 2014 waren er 21 nominaties, uit in totaal 57 ingezonden cases.

** Schouten Global is bij de marketing campagneondersteund door sportmarketingbureaus Rivaalst Sportmarketing en Gr8 Industries.

Nieuws

Meer nieuws over