Opleider Schouten & Nelissen lanceert nieuwe website

14 augustus 2015 Consultancy.nl

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een nieuwe website voor Schouten & Nelissen. De opleidings- en trainingsinstelling uit Zaltbommel schakelde website- en online marketing bureau Colours in om een zo optimaal mogelijke online- en klantcontactstrategie te ontwikkelen om – naast het verhogen van hun conversie – ook de (lange termijn) relatie met klanten te versterken. Rebecca Brack, Online Marketeer bij Schouten en Nelissen kijkt terug op een omvangrijk, maar geslaagd project.

Digitalisering heeft de laatste jaren een steeds grotere impact op de bedrijfsvoering van organisaties. Ook de markt voor opleidingen, trainingen, en coaching ontkomt niet aan de snelle ontwikkelingen op het gebied van online en digital. Niet alleen worden opleidingen steeds vaker digitaal aangeboden, ook vinden cursisten en bedrijven steeds vaker online de weg naar het juiste leertraject en stellen zij hogere eisen aan hun ideale digitale leeromgeving. Organisaties zien inmiddels steeds meer in dat ze – met het oog op de toenemende concurrentie – hun digitale (online) strategie kritisch onder de loep moeten nemen, willen ze concurrerend en onderscheidend blijven in de nieuwe marktrealiteit.

Zo ook Schouten en Nelissen, een van de bekendste opleidings- en trainingsinstellingen van ons land. De organisatie biedt opleidingen op het snijvlak van training, opleiding, coaching en organisatie-ontwikkeling, waarbij de focus voornamelijk ligt op gedragsverandering en ‘soft skills’. Schouten en Nelissen heeft vestigingen in meer dan 40 landen* en geniet een goede reputatie in de markt. Zo werd de opleider eerder dit jaar door het Nederlands Kwalificatiekader (NLQF) erkend voor hun Leiderschap en soft skills leergang en werd het verder verkozen tot het beste digitale opleiding- en trainingsbureau van Nederland. Om zijn goede reputatie vast te houden en een toekomstbestendige digitale strategie na te streven besloot Schouten en Nelissen onlangs om een extern bureau in te schakelen, die de opdracht kreeg een toekomstbestendige online/digitale strategie voor de opleider te ontwikkelen en de website van Schouten en Nelissen te vernieuwen.

Trainingen - Schouten & Nelissen

De hoofddoelstelling van die vernieuwde website was enerzijds het verhogen van de omzet door het verbeteren van de conversie. Anderzijds om van een eenmalige gebeurtenis (het volgen van één training of cursus) een continue proces maken om zo een langdurigere relatie met de klant te kunnen opbouwen. “Op deze manier is Schouten & Nelissen niet alleen op het moment van de opleidingswens in beeld, maar gedurende de hele loopbaan”, legt Rebecca Brack uit, Online Marketeer bij Schouten en Nelissen. Daarnaast wil Schouten en Nelissen “dé autoriteit zijn op het gebied van het versterken van softskills”, en wil de opleider dat onder andere bereiken door een “digitale ontmoetingsplaats te creëren voor het versterken van deze skills”, licht Brack toe.

Colours
Voor het realiseren van bovenstaande doelstellingen en het ontwikkelen van de strategie werd gekozen voor website- en internetbureau Colours, dat onderdeel uitmaakt van Digital United – een samenwerkingsverband tussen acht internetbedrijven**. Colours ontwikkelt digitale strategieën en concepten, creëert websites en activeert deze met online marketing. Brack: “’Als je in onze schoenen zou staan, hoe zou je ons digitaal succesvol maken?’ Dat was de vraag die wij bij Colours hebben neergelegd. Een vraag zo open, dat om deze goed te kunnen beantwoorden, Colours de business van Schouten & Nelissen eerst goed moest begrijpen, maar ook de drijfveren van onze (potentiële) klanten. Deze drijfveren zijn vanzelfsprekend niet alleen ‘digitaal’, maar raken veel meer touchpoints.“

“De juiste start bestond er dus uit om ‘digitaal succesvol’ los te laten en samen te kijken naar de gehele customer journey en deze door te vertalen in een passend service design. Dit service design raakt dus niet alleen online, maar de gehele keten. Slechts dan gelooft Colours dat je online succesvol kan zijn. De belangrijkste kernthema’s in de nieuwe online strategie is het continue proces door een optimale klantcontactstrategie en een persoonlijke ‘Mijn SN’ omgeving gebaseerd op loopbaanontwikkeling, de toepassing van unieke en relevante content om sneller te converteren en de klant de regie te geven in het oriëntatie proces”, legt Brack uit.

Website - Schouten & Nelissen

Na de concrete uitwerking van de nieuwe online strategie voor Schouten & Nelissen is de realisatie inmiddels van start gegaan. “Het project had de ideale ingrediënten om te kiezen voor de Scrum methode. Door de agile aanpak konden we ook het meeste halen uit de feedback vanuit de organisatie bij demo’s, maar ook uit tussentijdse eye-tracking onderzoeken en SEO/social scans van onze eMarketing specialisten die meedraaiden in het project. Door continu te testen, meten, bij te sturen en onderling in dialoog te blijven hebben we in vier maanden tijd het project weten op te leveren”, aldus Brack over het behaalde resultaat.

“Het was een enorme uitdaging om binnen de gestelde deadline dit omvangrijke project te realiseren. Colours heeft zich hierin bewezen als professionele, creatieve en flexibele partner. Het project voelde als écht teamwork met een resultaat dat veel belooft voor een verdere ontwikkeling online”, besluit Brack.

Bekijk hier de nieuwe website van Schouten en Nelissen.

* Waaronder China, Polen, Zwitserland, Duitsland, en België.
** Colours , Mobile Pioneers, SearchResult, Someone, Symfony,
Relevance, Social Inc. en Yourzine.

Nieuws

Meer nieuws over