RSM International kantoren gaan verder als RSM

07 augustus 2015 Consultancy.nl

RSM International, het op zes na grootste audit, belastingadvies en consultancynetwerk ter wereld, heeft aangekondigd later dit jaar de merknaam van al zijn leden wereldwijd te veranderen naar RSM. Op deze manier richt het netwerk zich op het verbeteren van zijn internationale herkenning en het versnellen van zijn groei.

Met een omzet van $4,4 miljard, 18% meer dan in 2013, is RSM International het op zes na grootste netwerk van audit, belastingadvies en consultancybureaus ter wereld. Het netwerk opereert wereldwijd onder verschillende merknamen per regio. Zo opereert het Amerikaanse netwerkkantoor onder het merk McGladrey, wordt in het Verenigd Koninkrijk onder de naam Baker Tilly gewerkt, en wordt RSM International in Libanon bijvoorbeeld vertegenwoordigd door RSM Gebran & Partners. In Nederland maken RSM Niehe Lancée Kooij, RSM Wehrens Mennen De Vries, en RSM Tempelman onderdeel uit van het wereldwijde consultancynetwerk.

RSM - Global Brand

In 2014 bestond het netwerk 50 jaar. Voor het global management team van RSM was dit een goede reden om een onafhankelijk onderzoeksbureau in te schakelen om uitgebreid onderzoek te doen naar de verschillende leden, klanten en prospects van het internationale netwerk. Uit het onderzoek kwam onder andere naar voren dat het voeren van één uniforme merknaam waarde zou toevoegen aan het netwerk, met betrekking tot de overeenkomsten tussen de bureaus en de toenemende globalisering van zowel bedrijfsleven als maatschappij. “We voorzien grote kansen voor de ontwikkeling van ons dienstenaanbod en internationale groei door middel van de stap naar RSM als ons enige wereldwijde merk”, aldus Jean Stephens, CEO van RSM International.

Om in te spelen op deze grote kansen heeft het netwerk besloten om per 26 oktober 2015 al zijn leden wereldwijd om te dopen tot het uniforme wereldmerk RSM. Voor sommige leden zal dit een aanzienlijke verandering met zich meebrengen, terwijl anderen maar weinig zullen merken van de verandering aangezien zij al opereren onder de RSM-merknaam.

Jean Stephens, CEO of RSM International

Tegelijkertijd met de wereldwijde rebranding gaat RSM International ook over op een nieuw logo. “Het grijs in het logo symboliseert de relatie die rust op een stevige betrouwbare ondergrond, het groen een positieve, idee-gedreven en reactieve benadering en het blauw staat voor de vooruitgang en realisatie van toekomstige doelstellingen. Het logo versterkt de betrokkenheid van het wereldwijde netwerk”, legt Andy Bosman uit, voorzitter van RSM International’s wereldwijde marketing en communicatiecommissie. “Ik ben zeer enthousiast over de kansen die onze netwerkkantoren en hun personeel te wachten staan en die van onze wereldwijde klanten, sluit Stephens af.

Nieuws

Meer nieuws over