Lennart Sloof Digital Marketing Manager bij Accenture

03 augustus 2015 Consultancy.nl

Lennart Sloof is vandaag in dienst getreden bij Accenture, waar hij als Digital Marketing Manager aan de slag gaat. Sloof heeft zo’n 15 jaar ervaring op het snijvlak van onder meer online marketing, consultancy, online recruitment en social media. Hij werkte onder meer zo’n zes jaar voor Deloitte, in zijn laatste rol als Manager Online Marketing. Momenteel is Sloof werkzaam als Marketing & Communication Manager bij THNK School of Creative Leadership.

In 2001, afgestudeerd aan de Vrije Universiteit Amsterdam (Master in Cultuur, Organisatie & Management), kwam Lennart Sloof terecht bij CMG, het latere Logica (en inmiddels CGI) waar hij ruim vierenhalf jaar werkte als ICT Management Consultant, en vervolgens nog tweeënhalf jaar als Recruitment Coördinator. In laatstgenoemde rol was hij verantwoordelijk voor de recruitment van young professionals, het bijbehorende recruitmentbudget en de communicatie- en mediaplanning.

Lennart Sloof - Accenture

Eind 2008 verruilde hij Logica voor accountants- en advieskantoor Deloitte. Eerst werkte Sloof zo’n twee jaar als Senior Online Employer Marketer. In die functie heeft hij een grote bijdrage geleverd aan het tot stand komen van WerkenbijDeloitte.nl, was hij verantwoordelijk voor de social recruitment strategie van het kantoor, het uitbouwen en beheren van een talent pool database, het trainen en coachen van collega’s op social media en de promotie van Deloitte ‘s referralprogramma.

Sloof groeide door naar de rol van Manager Online Employer Marketing, waarin hij het team leidde dat onder meer verantwoordelijk is voor online marketing, de continue ontwikkeling van carrièrewebsite WerkenbijDeloitte.nl en het managen van de corporate social media kanalen. Vervolgens bekleedde Sloof zijn laatste rol bij het kantoor, als Manager Online Marketing & Social Business Engineer. Hij richtte zich op het bedienen van het HR Recruitment Team, gaf digital marketing advies aan diverse internationale Deloitte Member Firms, werkte samen met het Deloitte Global Online team aan web-, mobile- en social media strategieën, en paste bij enkele Functions digital growth hacking toe met als doel het genereren van sales revenue.

Gedurende zijn loopbaan bij Deloitte was Sloof actief betrokken bij uitdagende social media projecten. In 2010 won hij samen met een team de finale van de jaarlijkse competitie ‘Deloitte Innovation Track’ met hun plan voor een speciaal op social media gericht referral programma. En in 2012 was Sloof verantwoordelijk voor het project ‘#DeloitteWish’, waarbij op oudejaarsavond op een groot canvasdoek van 30 bij 30 meter Tweets, Facebook- en Yammer posts werden geprojecteerd.

The Amsterdam School of Creative Leadership

Met ruime marketing, communicatie en recruitment ervaring op zak, verliet Sloof eind 2013 Deloitte en werd hij aangesteld bij THNK School of Creative Leadership als Marketing & Communicatie Manager, een rol waarin hij verantwoordelijk is voor website optimalisatie, search engine optimisation, social media, en de content marketing strategie, met de werving van programma deelnemers en genereren van leads voor hun in-company programma's tot doel. Vorig jaar nog stond Sloof in de top 10 most engaged marketeers op LinkedIn. 

Accenture
Vandaag begint Sloof aan een nieuwe uitdaging en gaat hij als Digital Marketing Manager aan de slag bij consultancybureau Accenture. Sloof wordt in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor onder andere de Accenture website, social media kanalen en de blog & content strategie.

Accenture - Be greater than you imagined

"Ik kijk er zeer naar uit om bij Accenture deze rol te bekleden. Ik weet zeker dat ik enorm veel ga leren van mijn team en de interne cliënten met wie ik ga samenwerken. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn kennis en ervaring direct van toegevoegde waarde ben voor de organisatie en ga bijdragen aan het behalen van business doelstellingen."

Recent voegde ook Marco Dalmeijer zich bij Accenture. Hij versterkte het Nederlandse Recruitmentteam als Recruitment Marketing Manager. Net als Sloof heeft Dalmeijer een verleden bij Deloitte, waar de recruitmentprofessional in zijn laatste rol als Senior Creative Employer Marketeer werkzaam was.

Nieuws

Meer nieuws over