WerkenbijDeloitte.nl weer populair in WUA! benchmark

13 juli 2015 Consultancy.nl

WerkenbijDeloitte.nl, de carrièrewebsite van Big Four accountancy- en advieskantoor Deloitte, blijft populair onder hoogopgeleiden en starters, blijkt uit de jaarlijkse benchmark van WUA! Deloitte staat na ING op de tweede plek, en presteert daarmee beter dan zijn Big Four branchegenoten. Capgemini, vorig jaar nog op de vijfde plek, heeft dit jaar een plek in de top-3 bemachtigd.

Jaarlijks kijkt WUA!, een organisatie gespecialiseerd in conversiebenchmarking, naar de prestaties van (recruitment) websites binnen diverse segmenten, waaronder die van zakelijke dienstverlening. Dit jaar streden de recruitmentwebsites van onder meer de Big Four accountancy- en advieskantoren (Deloitte, EY, PwC en KPMG), enkele overige grote consultancyspelers (Capgemini, Accenture en McKinsey), advocatenkantoor Baker & McKenzie, en twee banken (ING en ABN AMRO), om de titel van ‘beste carrière website’ in 2015.

Top 10 werken bij

Deloitte op #2
Net als ieder jaar onderzocht WUA! de feedback van hoogopgeleide studenten over de carrièrewebsites van de deelnemende bedrijven. Wist vorig jaar de carrièrewebsite van
DeloitteWerkenbijDeloitte.nl – nog de eerste plek te behalen in de ranking, zo moet het accountants- en advieskantoor dit jaar, met een behaalde tweede plaats, alleen wijken voor ING. Ook Capgemini scoort dit jaar goed en stijgt twee plekken naar #3. Big Four kantoren PwC, KPMG en EY volgen op respectievelijk #5, #6 en #7, en strategiebureau McKinsey & Company staat op #8, gevolgd door Accenture en advocatenkantoor Baker & Mckenzie

Voor het onderzoek ondervroeg WUA! hoogopgeleide studenten (uit zowel het 3e als 4e leerjaar) maar ook starters (max. 1 jaar afgestudeerd die zich oriënteren op de arbeidsmarkt), met een verdeling van 60% mannen en 40% vrouwen. 20% van de respondenten heeft een HBO achtergrond en 80% WO. De deelnemende respondenten kregen de opdracht om zich op de carrièrewebsites van de tien bedrijven te oriënteren op een fulltime baan. Daarbij beoordeelden ze diverse criteria, waaronder de website-inhoud, -navigeerbaarheid, -opmaak, -informatie en het imago van de tien organisaties.

Respondenten
 
In het onderzoek kregen de respondenten verder tal van vragen voorgelegd, met betrekking tot de bovenstaande categorieën, waaronder: ‘Vind je de website het verder bekijken waard?’ ‘Wat zijn de belangrijkste verbeterpunten?’ ‘Is het aanbod op de website duidelijk?’ ‘Wat vindt je negatief aan het aanbod?’ en ‘Welke website zou jouw eerste voorkeur hebben?’

Funnel

Met de resultaten van de benchmark hebben professionals volgens WUA! essentiële data in handen om hun web performance te verbeteren: “Een bedrijf krijgt exact te zien hoe het presteert ten opzichte van de concurrent. De onderzoeksresultaten geven structureel inzicht, richting en concrete aanbevelingen om online conversie te verbeteren en de beste op het web te worden”, stelt WUA!

Nieuws

Meer nieuws over