Innopay bundelt jaar thought leadership in eBook

22 juli 2015 Consultancy.nl

Consultancybureau Innopay heeft een nieuw eBook uitgegeven dat al zijn artikelen en blogposts van het afgelopen jaar bundelt tot een geheel. In totaal bestaat het eBook uit 17 artikelen, met onderwerpen zoals innovatie, digital, payments en technologische ontwikkelingen.

Innopay is een consultancybureau dat zich specialiseert in innovatie op het gebied van Payments, Digital Identity en E-Business, waarbij allerlei vraagstukken op het snijvlak van business, technologie en regelgeving spelen. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf een vooroplopende rol gespeeld in enkele vooraanstaande digitale transformaties, waaronder iDEAL, eHerkenning en SimplerInvoicing. Bovendien wordt het bureau gezien als thought leader in onderwerpen als digitale innovatie, digitalisering van bedrijfsvoering en innovatieve betaalmethoden zoals Bitcoin.

Innovation experts in Payments, Digital Identity and E-Business

In april lanceerde Innopay een nieuwe website, met het doel om haar aangescherpte positionering en dienstenportfolio met de buitenwereld te delen. In de nieuwe strategie van het bureau staat centraal dat zij zich positioneert als innovatie expert op het gebied van Payments, Digital Identity en E-Business. Innovatie heeft hierin zowel een strategische als een co-creatie als een transformatie kant. Om de lancering van de nieuwe strategie en website te ondersteunen heeft het bureau een speciaal eBook ontwikkeld waarin al de blogs en artikelen van de afgelopen jaren zijn gebundeld. Het 56 pagina tellende eBook bevat 17 artikelen, die zowel door Partners (Douwe Lycklama en Shikko Nijland) zijn geschreven als door andere Innopay experts (Vincent Jansen, Tom Rijks, Ivo Luijendijk, Jaap Jan Nienhuis, Mounaim Courtet en Gijs Burgers)

Artikelen
Vincent Jansen, Principal en hoofd van Innopay’s Digital Identity praktijk, schrijft bijvoorbeeld over hoe steeds ‘slimmer' wordende consumentenproducten zich moeten verhouden tot toekomstige betaalprocessen. Daarbij geeft hij het voorbeeld van een ‘slimme’ koelkast die naar verwachting ergens rond 2020 werkelijk bestellingen en betalingen moet kunnen doen. Als bijvoorbeeld de melk op is plaatst de koelkast meteen een bestelling bij de supermarkt. Maar voordat een dergelijke koelkast ook daadwerkelijk de order en bijhorende betaling kan en mag initiëren, moet er nog een hoop werk worden verricht door regelgevers, banken en andere dienstverleners in het betaallandschap.

Diensten Innopay

Een van de andere opgenomen auteurs is Tom Rijks. Hij is ook Principal bij het bureau en hij vertelt over het disruptieve karakter van cryptocurrencies, een thema dat Consultancy.nl vorig jaar ook al uitlichtte in het artikel ‘Cryptocurrencies potentiele market disruptor’. De artikelen van Managing Partner Shikko Nijland gaan vooral over innovatie, co-creatie en de link daartussen. Mounaim Courtet’s artikel gaat in op ontwikkelingen in het Supply Chain Finance domein en Gijs Burgers legt in een blogpost uit hoe nieuwe betaaloplossingen een rol kunnen spelen om Customer Due Diligence (CDD) processen te verbeteren en te vereenvoudigen. Ivo Luijendijk behandelt in een andere blog de kansen die biometrische technieken bieden voor de bankensector.

Een overzicht van alle 17 artikelen en blogs:

Contents e-book Innopay
Het complete eBook van Innopay is te downloaden op de website van Innopay.

Nieuws