Dicitas Consulting sluit partnership met Thunderhead

11 mei 2015 Consultancy.nl

Adviesbureau Dicitas Consulting heeft een strategisch partnerschap afgesloten met Thunderhead, een specialist op het gebied van customer engagement. Met de bundeling van krachten kunnen de partners volgens eigen zeggen klanten beter ondersteunen met de implementatie van digitale transformaties.

Het commerciële landschap ondergaat in razend tempo enorme veranderingen. Door de opkomst van nieuwe technologieën en automatisering worden producten en diensten met een steeds kortere doorlooptijd ontwikkeld, en door de veranderende klantvraag kampen organisaties met een enorme druk om hun sales- en marketing operaties te (her)optimaliseren. Klantcontact wordt steeds meer omni-channel, klantenservice wordt steeds veeleisender, en dat allemaal tegen de achtergrond van een markt die steeds concurrerender wordt. Hierdoor stijgt de behoefte naar meer efficiëntie en flexibiliteit binnen de bedrijfsvoering van organisaties en zal – vooruitkijkend – deze ontwikkeling in de toekomst alleen nog maar toenemen. 

Digitisation is transforming the customer engagement landscape

Het antwoord op deze en meer belangrijke uitdagingen is het creëren van een toekomstbestendig businessmodel, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor digitalisering.

Om klanten te helpen bij het succesvol implementeren van digitale transformaties, hebben twee spelers binnen dit expertisedomein – Dicitas Consulting en Thunderhead – besloten om te gaan samenwerken. Dicitas Consulting werd opgericht in 2013 door voormalig Accenture partners Martin Hermsen en Rufus Udo en vanaf de start positioneerde het bureau zich als een ‘pure play digital transformation specialist’. De afgelopen jaren breidde het bureau zijn functionele footprint uit met de lancering van een Commercial Excellence praktijk (hiervoor werd Carel Hoytema van Konijnenburg aangetrokken van BearingPoint). Ook breidde Dicitas zijn geografische footprint uit en zette operaties op voor de Belgische en Luxemburgse markt (hiervoor werd voormalig Accenture Manager Davy Verhulst aangesteld). Anno 2015 telt Dicitas Consulting een team van 20+ consultants en associés. 

Thunderhead
Thunderhead werd in 2004 opgericht door Glen Manchester, die nog altijd als CEO fungeert. De organisatie richt zich uitsluitend op het onderwerp ‘customer engagement’ en biedt oplossingen die volgens eigen zeggen fungeren als de “lijm tussen alle klantcontactkanalen”, waaronder het callcenter, de website, social media, en in- en outbound marketing en sales. Het bedrijf heeft de afgelopen 11 jaar een indrukwekkend track record binnen het domein opgebouwd – het platform van Thunderhead wordt vandaag de dag door meer dan 250 klanten/bedrijven gebruikt, en wordt ondersteund door een team van meer dan 300 professionals verspreid over zeven kantoren in vijf landen*. De groei en impact van Thunderhead bleef niet onopgemerkt – het bedrijf kreeg erkenning in onder meer de Sunday Times Tech Track 100 (meerdere malen), #1 noteringen in de Deloitte Technology Fast 50 en Deloitte Technology Fast 500 EMEA competities en een #1 plek in de CRM Watchlist.

Seamless Journeys smarter engagement happier customers

Met de bundeling van kennis, kunde en tooling, geloven de twee partners dat hun gezamenlijke aanbod van hoogwaardige oplossingen klanten naar het volgende niveau van digitalisering binnen hun organisaties kan brengen. Het gaat hierbij om alle vormen van klantcontact, ongeacht via welk kanaal zij bij een organisatie binnenkomen.

Maarten Mulder, Sales Directeur bij Thunderhead, licht toe: “Bedrijven hebben enerzijds met steeds meer data te maken, anderzijds met veeleisende klanten die min of meer eisen herkend te worden. Klanten en prospects komen over verschillende kanalen binnen of zoeken buiten naar informatie over jouw bedrijf, product of service op het moment dat het hen schikt, 24x7. Je wilt je klanten altijd gepersonaliseerd, relevant en in de juiste context te woord kunnen staan. Dat kun je alleen nog maar bijhouden als je daar hele slimme en innovatieve oplossingen voor gebruikt die direct inzetbaar zijn.”

Dicitas Consulting

Als onderdeel van het partnership, biedt Thunderhead de tooling en het platform, terwijl Dicitas Consulting zal fungeren als customer engagement adviseur en implementatiepartner. “Door onze jarenlange ervaring bij organisaties en kennis van innovatie, de markt en het nieuwe klant/prospectgedrag, helpen we onze klanten om beter te begrijpen hoe zij hun klanten op ieder moment in de klant levenscyclus zo goed mogelijk kunnen bedienen, tevreden houden en bij zich houden,” aldus Martin Hermsen, medeoprichter van het adviesbureau. Hij voegt toe: “Dicitas en Thunderhead zijn specialisten op dit customer-engagement gebied; wij weten hoe je dit in de praktijk moet doen en hoe je dat aanpakt.”

Wereldwijd werkt Thunderhead met een aantal geselecteerde partners, zoals Capgemini, Guidewire, Microsoft Dynamics en Salesforce. Het partnership met Dicitas Consulting zal zich met name richten op de West-Europese markt.

Capgemini, Guidewire, Microsoft Dynamics and Salesforce

* UK (London, Elstree), VS (New York, Los Angeles), Nederland (Amsterdam), Australië (Sydney) en de Republiek Singapore (Singapore).

Nieuws

Meer nieuws over