Marco Dalmeijer versterkt Accenture NL Recruitment

12 mei 2015 Consultancy.nl

Marco Dalmeijer is bij Accenture aangesteld als Recruitment Marketing Manager. Dalmeijer is afkomstig van branchegenoot Deloitte, waar hij de afgelopen zeven jaar verantwoordelijk was voor onder meer online marketing en -recruitment activiteiten. Bij Accenture zal Dalmeijer zich richten op het verder uitbouwen van het Accenture merk en als ‘great place to work’.

Marco Dalmeijer begon zijn loopbaan in 2008 bij Studentenwerk als recruiter, waar zijn focus lag op het werven van studenten voor diverse organisaties, waaronder Capgemini en Deloitte. Bij laatstgenoemde besloot Dalmeijer vervolgens een nieuwe uitdaging aan te gaan en werd eind 2008 aangenomen als online employer marketeer.

Marco Dalmeijer - Accenture

In zijn marketingrol bij Deloitte hield Dalmeijer zich onder meer bezig met de ontwikkeling van de carrièrewebsite WerkenbijDeloitte.nl, zette hij een corporate blog op, was hij betrokken bij diverse contentstrategieën en was hij verder verantwoordelijk voor CRM en community management. Na drie jaar groeide Dalmeijer uit tot Senior Creative Employer marketeer. Hij werd eindverantwoordelijk voor WerkenbijDeloitte.nl en mede verantwoordelijk voor de algehele recruitmentcampagne. Daarnaast ontwikkelde hij cross-media digitale oplossingen, stond hij aan de basis van mobiele websites en gaf hij workshops en trainingen over het gebruik van social media en nieuwe technologieën.

Gedurende zijn periode bij Deloitte wist de recruitmentafdeling van het bureau diverse prijzen in de wacht te slepen voor zijn innovatieve en onderscheidende recruitment en social media aanpak. Zo won WerkenbijDeloitte.nl in 2011 en 2010 de ‘Beste Digitale Sollicitatie Ervaring’ van Digitaal Werven, en afgelopen jaar werd de recruitmentsite van Deloitte door WUA! nog uitgeroepen tot de beste carrièresite voor baanzoekers. Ook was Dalmeijer onder meer betrokken bij het ‘Make a Wish’ initiatief van Deloitte – in april renden meer dan 300 professionals naar de top van Deloitte’s kantoor in Rotterdam – het hoogste kantoorgebouw van de Benelux – voor het goede doel.

Accenture

Accenture
Afgelopen maand koos Dalmeijer na zeven jaar Deloitte voor een nieuw avontuur. Hij verruilde het Big 4 kantoor voor branchegenoot Accenture, waar hij als Recruitment Marketing Manager aan de slag is gegaan. In zijn nieuwe rol is Dalmeijer verantwoordelijk voor de recruitment marketingstrategie in Nederland en het uitbouwen van de employer brand van Accenture als ‘Great Place to Work’.

Vanuit een recruitmentoogpunt geniet Accenture momenteel in elk geval een goede reputatie. Onlangs werd het kantoor nog erkend als legervriendelijke werkgever en stond het in de meest recente ‘beste werkgever ranking’ van Fortune. Ook Deloitte prijkt in beide rankings.

Nieuws

Meer nieuws over