Conclusion, Axis en Vizualize sluiten retail partnership

13 mei 2015 Consultancy.nl

Zakelijk dienstverlener Conclusion heeft een partnership afgesloten met Axis Communications en Vizualize. Samen gaan de partners retailers helpen beter inzicht te krijgen in het online en offline klantgedrag van consumenten en oplossingen aanreiken hoe ze daarmee hun voordeel uit kunnen halen.

Met circa 1.800 medewerkers verspreid over verschillende locaties in Nederland is Conclusion een van de grootste organisatieadvies- en ICT-bureaus van ons land.

Om de dienstverlening aan de retailbranche te versterken heeft de zakelijk dienstverlener een alliantie afgesloten met Axis Communications, een leverancier van beveiligingsoplossingen, en Vizualize, een bedrijf dat sensoren en intelligente applicaties levert aan retailers. Samen gaan ze volgens eigen zeggen “het gat tussen informatie over klantgedrag online en offline” dichten. Dit doen ze door het koppelen van hun kennis over camerasystemen, camera’s en software die het gedrag van klanten in beeld brengt.

Conclusion, Axis en Vizualize sluiten retail partnership

Door de bundeling van krachten krijgen retailers inzicht in hoe lang klanten in de winkel zijn en wanneer zij een winkel bezoeken. Bovendien wordt duidelijk welke producten een klant bekijkt, hoe lang hij een product bekijkt en welke route hij door de winkel neemt. De informatie wordt vervolgens verrijkt met data uit het kassasysteem. Aan de hand van de informatie – die op een klantvriendelijke manier getoond wordt in een dashboard – kunnen retailers hun winkelinrichting optimaliseren, aldus de partners. “Zo kan een retailer bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor een toename van de omzet,” stelt Conclusion in een persbericht.

Met de oplossing spelen Conclusion, Axis Communications en Vizualize met name in op de toenemende behoefte van offline retailers om hun omgeving effectief en efficiënt aan te passen aan de snel veranderende wensen van klanten. Online retailers weten veel over het gedrag van hun klanten en passen daar voortdurend hun webshops op aan. Retailers met fysieke winkels hebben vaak weinig informatie. Als het aan de drie partners ligt komt daar nu verandering in.

iBeacons
In een soortgelijk traject om beter inzicht te krijgen in het klantgedrag van consumenten in winkels besloot De Bijenkorf afgelopen jaar om iBeacons te installeren in haar Rotterdamse filiaal. Het project werd begeleid door SparkOptimus en Emakina.

Nieuws

Meer nieuws over