De Young Advisory Group lanceert nieuwe huisstijl

17 april 2015 Consultancy.nl

Ze waren er al een tijdje mee bezig en inmiddels is het afgerond: De Young Advisory Group (YAG) heeft een nieuwe huisstijl en website gelanceerd. En het resultaat mag er zijn. “De nieuwe huisstijl is een mooi symbool voor positieve ontwikkeling die de organisatie gedurende deze vijf jaar heeft doorgemaakt”, aldus Joep Heusschen, consultant bij het snelgroeiende adviesbureau.

Afgelopen maand schreef Consultancy.nl al over de nieuwe huisstijl, die consultancybureau de Young Advisory Group (YAG) aan het ontwikkelen was. Vier jaar lang heeft het adviesbureau – dat uitsluitend door academische topstudenten wordt gerund – gebruik gemaakt van de huisstijl die bij de oprichting van het kantoor snel ontworpen was. Een verouderde huisstijl, die aan verandering toe was, vonden de consultants van de YAG. Daarom nam het bureau eind vorig jaar een jong ontwerpersduo uit Rotterdam in de arm om een nieuwe huisstijl te ontwerpen en te ontwikkelen.

De Young Advisory Group lanceert nieuwe huisstijl

YAG lanceert nieuwe huisstijl en website
Op zaterdag 11 april, tijdens de vierjaarlijkse landelijke vergadering van de YAG, werd de volledig nieuwe huisstijl en website formeel gelanceerd, bestaande uit onder meer een vernieuwd beeldmerk en herontworpen drukwerk. Alle consultants uit alle vestigingen – Amsterdam, Groningen en Rotterdam/Delft – kwamen die dag bijeen om de voortgang, strategie, en landelijke zaken van de YAG te bespreken. Een goed moment om de definitieve huisstijl te presenteren, inclusief een feestelijke lancering.

Joep Heusschen, Consultant bij de YAG, over de nieuwe huisstijl en website: “We blijven groeien en ons verder ontwikkelen. Een nieuwe huisstijl is een logische stap op weg naar een professionelere organisatie met steeds meer ervaring in de adviesbranche”, aldus Heusschen. De nieuwe huisstijl moet zowel het jonge en frisse karakter van de Young Advisory Group uitstralen, als de professionaliteit waarmee de consultants elke adviesopdracht aangaan. “Qua logo is er daarom voor een simpel, maar jong ogend uiltje gekozen, waarbij de statige typografie professionaliteit uitstraalt. Daarnaast wordt er een fris kleurenschema gebruikt dat een flinke verbetering is ten opzichte van de zware tinten die ervoor gebruikt werden”, aldus Heusschen. “Om geheel in stijl de rooskleurige toekomst van de YAG tegemoet te treden”, legt Heusschen uit.

YAG Rebranding

In januari 2016 zal de YAG haar vijfjarig bestaan vieren. “De nieuwe huisstijl is een mooi symbool voor positieve ontwikkeling die de organisatie gedurende deze 5 jaar heeft doorgemaakt”, aldus Heusschen.

Nieuws

Meer nieuws over