Morgens event combineert Conversation met Lean

13 april 2015 Consultancy.nl

Op dinsdag 14 april 2015 organiseert organisatieadviesbureau Morgens het Conversation Company meets Lean Transitie Event in de Caballero Fabriek te Den Haag. Tijdens het evenement koppelen de adviseurs van Morgens de verbetermethode ‘Lean’ en het concept van ‘Conversation Company’ aan elkaar. Twee sprekers van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid leggen bovendien uit hoe het laatstgenoemde concept voor hen van toegevoegde waarde is.

De verbeterfilosofie ‘Lean’, of het lean(er) maken van een organisatie is de laatste jaren een toverwoord geworden en is een belangrijk element in verandermanagement. De leanmethode houdt met meer of minder woorden het volgende in: het creëren van waarde in alle processen en het elimineren van verspillingen. In een lean organisatie wordt de klant centraal gesteld in alle handelingen van het bedrijf. Dit leidt doorgaans voor een hogere kwaliteit, lagere kosten en een hogere winst, maar leidt ook tot een hogere klanttevredenheid en gemotiveerder personeel.

Morgens
Een adviesbureau dat zich veelvuldig bezighoudt met Lean en Lean Transities binnen organisaties is Morgens. Het bureau uit Leiden is gespecialiseerd in onder meer proces- en verandermanagement en voert veel onderzoeken uit naar de impact en toepassing van Lean binnen de zorgsector. Zo onderzocht het bureau onder meer het gebruik van Lean onder ziekenhuizen en onderzoekt het momenteel de status van de verbeterfilosofie binnen de langdurige zorg in Nederland.

Conversation Company meets Lean Transitie

Conversation Company meets Lean Transitie
Deze week organiseert Morgens een evenement, waarin het een ander concept – dat van ‘Conversation Company’ – zal verbinden met de wereld van Lean Transitie. Het evenement is getiteld: ‘Conversation Company meets Lean Transitie’ en zal plaatsvinden op 14 april in de Caballerofabriek in Den Haag. Morgens licht toe: “In een zogenaamde Conversation Company communiceert iedereen met elkaar. Niet alleen communiceren de medewerkers op individueel niveau met hun klanten, ook hun klanten communiceren: met elkaar, met medewerkers én over de organisatie.”

De link met Lean? Morgens: “Het startpunt voor iedere Lean Transitie in een organisatie is de klant. In een succesvolle Conversation Company begrijpen ze dit als geen ander. De organisatie is continu in gesprek met de klant, gaan aan de slag met de tips en feedback die de klant geeft en zetten tevreden klanten en medewerkers in als ambassadeur van de organisatie.”

Morgens & Zorg en Zekerheid

Gedurende het evenement wordt het concept van de Conversation Company (en de koppeling met Lean) nader uiteengezet, onder meer aan de hand van de ervaringen van twee sprekers. Casper van den Bergh (commercieel manager) en Aphra van den Berg (adviseur bedrijfsvoering), beiden werkzaam bij Zorg en Zekerheid, delen de ervaringen die zij in dat kader hebben opgedaan. Ze vertellen hoe zowel klanten als medewerkers van Zorg en Zekerheid feedback geven en verhalen delen over de zorgverzekeraar en hoe ‘Conversation Company’ voor hen van toegevoegde waarde is gebleken.

Nieuws

Meer nieuws over