Altuition en Brunel geven Customer Experience opleiding

03 april 2015 Consultancy.nl

Een eerste groep marketeers heeft met succes de opleiding Customer Experience van Detacheerder Brunel en adviesbureau Altuïtion afgerond. De groep bestond uit een mix van interim professionals van Brunel en zelfstandige marketeers.

Het bedrijfsleven is de afgelopen jaren onderhevig aan grote veranderingen. Bedrijven die zich niet tijdig aanpassen aan nieuwe spelregels komen in de problemen, zoals bijvoorbeeld de recente ontwikkelingen bij V&D en Blokker hebben aangetoond. Bedrijven moeten de nieuwe marktrealiteit omarmen, waarbij nieuwe businessmodellen, digital, smart pricing, maar ook toverwoorden als klantcentriciteit, customer journey en customer experience van essentieel belang zijn geworden en hoog op de agenda staan van marketeers in Nederland.

Opleiding Customer Experience
Om in te spelen op het groeiende belang van customer experience besloten Altuïtion, een adviesbureau uit Den Bosch gespecialiseerd in customer experience vraagstukken, en detacheringsbureau Brunel de handen ineen te slaan. Samen lanceerden ze de gelijknamige opleiding Customer Experience. Ruud Dekker, senior marketingconsultant bij Brunel over het gezamenlijke initiatief: “Altuïtion kreeg als consultant vaak de vraag of ze de strategie die ze hadden bedacht ook konden implementeren. Daarom kwamen ze bij ons terecht. Wij kunnen de mensen leveren die het advies ook kunnen uitvoeren. Het is belangrijk om vanuit hetzelfde referentiekader te werken, vandaar dat een opleiding door Altuïtion ook heel logisch is”, aldus Dekker.

Customer Experience opleiding

Een eerste groep marketeers – bestaande uit interim professionals van Brunel en zzp’ers is inmiddels met succes opgeleid. Voor 2015 hoopt Brunel nog drie leergangen van de nieuwe opleiding te kunnen verzorgen. Dit hangt onder meer af van de vraag vanuit de markt. Marketeers die de opleiding hebben afgerond moeten dit direct in de praktijk kunnen brengen bij een klant. “Daarin onderscheidt de Brunel-opleiding zich van andere, al bestaande leergangen”, stelt Dekker: “We merken dat er veel vraag is vanuit de markt naar marketeers met een dergelijk profiel. Bedrijven moeten steeds meer vanuit de klant leren denken.”

Denken vanuit de klant
De opleiding is een combinatie van theorie en praktijk. Gedurende acht avonden in drie maanden tijd krijgen deelnemende marketeers alles te weten over zaken als hoe ze een goede klantreis moeten opzetten, maar vooral ook de doorvertaling daarvan in de praktijk. “Marketeers leren echt vanuit de klant te denken”, zegt Dekker. “Ze gaan als het ware in het hoofd van de klant zitten.” Extra nadruk in de opleiding ligt op de aansluiting met het door Altuition ontwikkelde  9+ gedachtengoed. Brunel en Altuition kunnen hierdoor de aangekondigde “one stop shopping” op het gebied van Customer Experience richting opdrachtgevers ook concreet invullen.

Altuition en Brunel geven Customer Experience opleiding

Partnership
Het is niet de eerste keer dat Brunel en Altuïtion samenwerken. Eind vorig jaar sloten zij een samenwerkingsovereenkomst. Als onderdeel van de partnership bundelen Brunel en Altuïtion sindsdien op geselecteerde trajecten hun advies- en implementatiediensten, en werken ze samen op het gebied van business development en kennismanagement.

Nieuws

Meer nieuws over