Alsbridge start adviespraktijk voor robotisering

20 maart 2015 Consultancy.nl

Consultancybureau Alsbridge heeft een speciale Robotic Process Automation (RPA) praktijk gelanceerd. Met de nieuwe propositie speelt het internationale adviesbureau in op de grote belofte van robotisering en automatisering, en de daaraan gekoppelde vraag naar advies- en IT-diensten.

Alsbridge is een in de Verenigde Staten gevestigd benchmarking, sourcing en transformatie consultancybureau met operaties over de hele wereld. Afgelopen maand kondigde het bureau aan een nieuwe dienst aan te bieden met een focus op de ‘Robotic Process Automation’ (RPA) markt. Met deze stap anticipeert Alsbridge op de groeiende vraag naar robotisering diensten, van klanten uit een scala aan sectoren, waaronder de automotive, gezondheidszorg en industriële sector. Volgens de analisten van Gartner zal de snelle ontwikkeling van automatiseringstechnologie rond 2017 betekenen dat robotisering de kosten van veel IT-diensten met 60% zullen terugdrijven. Vooral via het automatiseren van repetitieve taken die nu nog door mensen worden uitgevoerd kan er op kosten worden bespaard.

Alsbridge - Robots

De nieuwe praktijk van Alsbridge zal zich focussen op het ondersteunen van klanten om de voordelen die RPA levert, zoals het verlagen van foutratio’s, de mogelijkheid om effectief om te springen met fluctuerende vraag en het nastreven van innovatie, optimaal te benutten. “RPA vertegenwoordigt een kritieke opkomende trend en een significante kans voor Alsbridge,” aldus Chip Wagner, CEO van het adviesbedrijf. Hij voegt daaraan toe: “Door de combinatie van onze bestaande tools, methodes, gekoppeld aan ons blijvende commitment om te reageren op nieuwe bedrijfsbehoeftes en kansen, zijn we ervan overtuigd dat we een unieke positie hebben om klanten te helpen hun RPA-opties te ontdekken, evenals leveranciers te begeleiden die kansen willen identificeren en hun waarde propositie willen vergroten.”

“De RPA markt staat nog in de kinderschoenen met diverse spelers, leveringsmodellen en pricing-structuren,” stelt Derek Toone, de Alsbridge leidinggevende die de taak heeft de nieuwe dienstlijn op te zetten. “Alsbridge is altijd aan de voorhoede gebleven als het gaat om marktinnovaties om resultaten te optimaliseren en risico’s voor onze klanten te beperken. We kijken er naar uit om klanten te ondersteunen met het toepassen van robotisering.”

Nieuws

Meer nieuws over