Accenture koopt supply chain consultancy Gapso

16 maart 2015 Consultancy.nl

Accenture heeft Gapso overgenomen, een in Brazilië gevestigde dienstverlener gespecialiseerd in operations en supply chain oplossingen. Gapso zal worden geïntegreerd in Accenture Analytics, onderdeel van Accenture Digital. Details en voorwaarden van de deal zijn niet vrijgegeven.

Gapso werd in 2003 opgericht en heeft zijn hoofkantoor in Rio de Janeiro. Het bureau levert diensten en oplossingen op het gebied van supply chain, operations en logistiek. Daarnaast voorziet Gapso haar klanten – die zich voornamelijk bevinden in de natuurlijke grondstoffen, industriële en agribusiness sectoren – van analytische dienstverlening.

Gapso is now part of Accenture

Met meer dan 319.000 werknemers in meer dan 120 landen is Accenture een van ’s werelds grootste dienstverleners op het gebied van management consulting, technologie en outsourcing.

In de afgelopen jaren heeft Accenture gestaag zijn marktaandeel in Latijns-Amerika uitgebreid. Als onderdeel van zijn strategische groeiplan voor de regio heeft de consultancygigant Brazilië en digital consulting omarmd als de belangrijkste groeipijlers. Met de overname van Gapso is het bureau in een klap een “zeer belangrijke advanced analytics speler in Brazilië” geworden, volgens Rodolfo Eschenbach, hoofd van Accenture Digital voor Latijns-Amerika. Hij voegt daaraan toe: “Door Accenture’s en Gapso’s uitgebreide analytische vaardigheden en capaciteiten te combineren, zullen Braziliaanse bedrijven toegang krijgen tot het beste data scientist talent en de beste oplossingen in de markt voor de stimulatie van echte, data-gedreven uitkomsten.”

Gapso’s personeelsbestand – geschat op een grootte van tussen de 80 en 100 werknemers – wordt onderdeel van Accenture Digital, en zal worden geïntegreerd in de Analytics praktijk. De overname stelt de Braziliaanse consultancy in staat “deel te nemen in krachtigere, verder reikende analytics gesprekken met klanten”, aldus Oscar Porto, Business Director bij Gapso, die toevoegt dat Gapso “er naar uitkijkt onderdeel van Accenture te worden”. Hij gelooft er in dat de krachtenbundeling beide bureaus beter zal positioneren om “klantsectoren te ontwrichten door het mogelijk maken van op inzicht gebaseerde besluitvorming. 

Accenture - We speak Analytics

Digital deals
De overname van Gapso is Accenture’s tweede grote digital acquisitie binnen een jaar. December vorig jaar kocht het consultancybureau Reactive Media, een Australisch digital bureau met kantoren in Australië, Nieuw Zeeland, de UK en de VS. En in mei 2014 kocht Accenture analytics software platform i4C Analytics, wat ongeveer 70 werknemers toevoegde aan het personeelsbestand.

Nieuws