Conclusion Communication verdubbelt in jaar tijd

09 maart 2015 Consultancy.nl

Conclusion Communication heeft een bijzondere mijlpaal behaald. Het communicatiebureau, onderdeel van zakelijk dienstverlener Conclusion, is de grens van 50 medewerkers gepasseerd, wat neerkomt op een verdubbeling in minder dan een jaar tijd. De honger is echter niet gestild, het bureau mikt op verdere groei in een succesvolle niche.

Met zo’n 1,600 professionals werkzaam op het gebied van uiteenlopende consultancygebieden en ICT is het Utrechtse Conclusion een van de grootste zakelijke dienstverleners van het land. Een van de 20+ werkmaatschappijen van het adviesbureau is Conclusion Communication, het voormalige Conclusion Corporate & Public Communication.

Conclusion Communication

In het afgelopen jaar heeft Conclusion Communication een enorme groeispurt doorgemaakt. Minder dan een jaar geleden werkten er nog 25 professionals bij het communicatiebureau, afgelopen maand trad de 50ste medewerker in dienst. Volgens Sjoerd Barnhoorn, directeur van Conclusion Communication, is de verdubbeling met name het gevolg van een koerswijziging die recent werd ingezet. Conclusion Communication is een full-service bureau, en werkt aan uiteenlopende communicatievraagstukken, variërend van PR en webredactie tot projectcoördinatie. Echter, begin 2014 nam Barnhoorn en zijn management team de beslissing om zich nog sterker te specialiseren in omgevings- en projectcommunicatie, een focus die goed werd opgepakt in de markt. “Onze focus op project- en omgevingscommunicatie blijkt zijn vruchten af te werpen. We merken dat opdrachtgevers vanwege deze expertise bewust voor ons bureau kiezen”, zegt de directeur.

Door de toenemende vraag moest het team evenredig worden uitgebreid met als gevolg dat het bureau zijn wervingsinspanningen verhoogde. In de eerste helft van 2014 voegden enkele consultants zich bij Conclusion Communication en in september vorig jaar werd het team verder uitgebreid met drie nieuwe adviseurs (Ciska Smit, Lotti Zwemmer en Eline Mellink). Twee maanden later traden nog eens zeven nieuwe communicatieadviseurs in dienst bij het bureau. Ook in 2015 werd het groeipad doorgezet – zo hebben in januari en februari verschillende adviseurs zich verbonden aan Conclusion Communication, waaronder Merijn Uding en Mirjam van Horssen*, waarbij laatstgenoemde de eer had om de 50ste medewerker te zijn.

Vrouwen van Conclusion Communication

Volgens Barnhoorn kan Conclusion Communication zich inmiddels “marktleider” noemen in Nederland op het gebied van omgevingscommunicatie. Toch is de honger nog niet gestild, erkent de directeur. Hij ziet nog volop kansen in de markt, daarnaast is het zijn overtuiging dat goede mensen het verschil maken. “Ik geloof er in dat als je goede mensen om je heen verzamelt die mooie opdrachten sneller komen dan je denkt”. Om aan de groeiambitie te voldoen is het bureau op zoek naar nieuw talent: “Om onze huidige en nieuwe opdrachtgevers met dezelfde kwaliteit te blijven bedienen blijven we zoeken naar communicatieadviseurs die zich bij ons bureau willen aansluiten”. Bang voor ontvlechting van de onderlinge hechte cultuur binnen het bureau is Barnhoorn niet: “Ondanks dat we snel groeien vormen we nog steeds een hecht team. Dat vind ik mooi om te zien”, sluit hij af.  

Groeiende werkmaatschappijen
Conclusion Communication is niet de enige werkmaatschappij die een snelle groei doormaakt. Conclusion FIT, een IT praktijk, groeit al jaren met duizelingwekkende cijfers, en werd hiervoor afgelopen jaar ook door Deloitte erkend als een ‘Most Sustainable Grower’. Ook behoort het bureau jarenlang tot de groep FD Gazellen. En Conclusion Implementation, een tak die zich richt op projectmanagementdiensten, kondigde afgelopen jaar tegenover Consultancy.nl ambitieuze uitbreidingsplannen aan. Over de hele linie heeft Conclusion anno 2015 een omzet van meer dan €150 miljoen, zo’n 15% hoger dan in 2009.

 Merijn Uding - Mirjam van Horssen en Sjoerd Barnhoorn

* Merijn Uding is afkomstig van uitgeverij Kluwer, waar hij vier jaar als vakredacteur werkte aan diverse online uitingen en tekstuitgaven voor gemeenten. Voor Conclusion versterkt Uding de webredactie en houdt hij zich bezig met het schrijven en redigeren van teksten voor diverse opdrachtgevers. Mirjam van Horssen heeft zich de afgelopen jaren bij verschillende financiële dienstverleners, waaronder Rabobank, in de groothandel en in het onderwijs beziggehouden met interne- en externe communicatie vraagstukken. Van Horssen is namens Conclusion Communication aan de slag gegaan bij de politie.

Nieuws

Meer nieuws over