Double Effect in RTL 7 programma Ondernemerszaken

06 maart 2015 Consultancy.nl

In de aflevering van het RTL 7 programma ‘Ondernemerszaken’ op 1 maart stond consultancybureau Double Effect centraal. In deze uitzending vertellen Pablo van den Bosch en Martijn Oostenrijk, beiden Managing Director bij het adviesbureau, over de veranderingen in de financiële sector. Centrale vraag is hoe banken en verzekeraars hierop  inspelen en hoe Double Effect daarin kan ondersteunen.

RTL 7: Ondernemerszaken
De afgelopen maanden passeerden diverse adviesbureaus de revue in het RTL 7 programma Ondernemerszaken, een zakelijk en informatief programma speciaal voor organisaties en ondernemers. Zo ook Double Effect, een bureau dat zich volledig toelegt op klanten in de financiële sector. In de uitzonding leggen Van den Bosch en Oostenrijk hoe de financiële sector aan het veranderen is, hoe banken en verzekeraars zich voor de toekomst kunnen wapenen tegen de nieuwe marktrealiteit en hoe Double Effect hen daarbij kan helpen.

Double Effect in Ondernemerszaken

Van den Bosch: “Financiële dienstverleners zijn zich opnieuw aan het uitvinden. Sinds de kredietcrisis merk je dat er steeds meer wet- en regelgeving is gekomen, banken en verzekeraars moeten meer kapitaal aanhouden. Van de andere kant moeten banken en verzekeraars duidelijk maken aan het publiek, aan hun klanten, wat ze nu eigenlijk verkopen. Wat zijn de producten, en wat heb je er precies aan?” Oostenrijk legt uit welke rol Double Effect kan spelen voor deze organisaties: “Double Effect helpt financiële instellingen bij verbeteringen in hun kernprocessen. Vertaling van strategie naar concrete verandertrajecten, niet alleen op papier maar ook daadwerkelijk qua implementatie.”

Training en veranderprojecten
Van Den Bosch legt verder uit hoe belangrijk trainingen en verandertrajecten zijn voor het doorvoeren van blijvende veranderingen binnen financiële organisaties: “Dat is ook iets wat geleefd moet worden, dat kun je  bereiken met behulp van trainingen en veranderprojecten waarbij niet alleen maar mensen van buiten komen, maar waar je van binnenuit zorgt voor verbetering van de sector. Via trainingen, projecten bij banken en verzekeraars zie je dat die processen kunnen worden aangepast, verbeterd en komt er meer alertheid bij de bankiers en de verzekeraar – op wat de klant nou eigenlijk wilt en alertheid op wat de toezichthouder eigenlijk wilt.” Oostenrijk vult aan: “Het levert ze efficiencyslagen en het borgt dat ze voldoen aan wet- en regelgeving. Van Den Bosch besluit: “Door daar gebruik te maken van de ervaring van consultants zie je dat het resultaat voor de bank en verzekeraar en natuurlijk de klant, een stuk beter wordt.”

Training en veranderprojecten

Samenwerking, openheid en kennis
Tenslotte wijzen de twee Double Effect professionals op het belang van klantcentriciteit, samenwerking en het delen van kennis. Oostenrijk: “Die financiële instellingen, die hun klant echt centraal stellen, technologische  kansen benutten en voldoen aan de wet- en regelgeving vanuit de vak ethiek en niet vanuit een last, dat zijn de bedrijven die deze branche zullen aanvoeren en blijvend zullen leiden.” Van Den Bosch: “De komende jaren zal de vraag naar kennis, inzicht en transparantie alleen maar toenemen. Het gaat erom dat de banken en de verzekeraars open staan voor vernieuwing, voor verandering, zowel op het gebied van kennis als ook op het gebied van samenwerking met anderen en openheid daarin/. Op weg naar een netwerkeconomie waar het gaat om kennis en verbeteren.”

Nieuws

Meer nieuws over