Citymarketing Next Level

Event informatie

Bedrijf: Berenschot

Datum: 01 april 2011

Inschrijven voor: 31 maart 2011

Type event: Workshop

Doelgroep: Genodigden

Bedrijf: Berenschot

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Citymarketing Next Level

Internal Branding: op naar effectieve en geloofwaardige citymarketing
De bijeenkomst is alleen voor genodigden

Citymarketing wordt volwassen. Nagenoeg alle grote steden in Nederland zetten citymarketing strategisch in. Maar er zijn nog kinderziektes te overwinnen. Erik Braun toonde dat onlangs keihard aan in een grootschalig onderzoek van de Erasmus Universiteit naar de Nederlandse citymarketingpraktijk. Een van de belangrijkste kinderziektes is het incorporeren van citymarketing in het beleid van de eigen gemeentelijke organisatie. Veel professionals uit het citymarketingwerkveld ervaren hoe lastig dit is. Hoe zorg je dat de gemeentelijke organisatie de stad eenduidig verkoopt? Hoe versterk je het bewijs voor het merk via invloed op ander gemeentelijk beleid, zoals ruimtelijke ontwikkeling, cultuur en evenementen?

De uitdaging waar veel gemeenten voor staan is om citymarketing meer te laten zijn dan een afdeling of een organisatie. Het moet in de mentaliteit van de gehele gemeente komen. Juist in tijden van bezuiniging is dit relevant, omdat door een geïntegreerde aanpak met hetzelfde geld meer effect kan worden bereikt. Om dat te bereiken isinternal branding nodig. Zonder betrokkenheid van medewerkers van de gemeente bij het merk wordt de citymarketing niet geloofwaardig.

Klaar voor de next level in citymarketing?

Programma vrijdag 1 april 2011
13.45    Inloop
14.15    Welkom door dagvoorzitter
14.20    Interactieve paneldiscussie over internal branding in citymarketing, met:
            - Mark de Boer (gemeente Rotterdam)
            - Erik Braun (Erasmus Universiteit Rotterdam) 
            - Hans Snel (Almere City Marketing)
            - Jo de Viet (gemeente Utrecht)
15.00    Internal branding: Hoe krijg je de regie?
            - Frank Beemer, managing director Berenschot Procesmanagement
15.30    Pauze
15.45    Learning Labs
            - Lab 1: Succesfactoren bij internal branding
            - Lab 2: Internal branding
16.45    Terugkoppeling lessen uit de Learning Labs. Discussie met panel en deelnemers.
17.15    Afsluitende conclusies
17.20    Borrel en informeel bijpraten
18.30    Einde

 

Event informatie

Bedrijf: Berenschot

Datum: 01 april 2011

Inschrijven voor: 31 maart 2011

Type event: Workshop

Doelgroep: Genodigden

Events