Masterclass Digitale Strategie B2B

Event informatie

Bedrijf: Boer & Croon

Datum: 04 juli 2012

Inschrijven voor: 04 juli 2012

Type event: Seminar

Doelgroep: Senior Executives

Bedrijf: Boer & Croon

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Om senior executives in de zoektocht naar de business relevantie van een digitale strategie te helpen, organiseert Boer & Croon 4 juli een masterclass over de zin en onzin van digitale strategie in de B2B omgeving.

In de Retail markt lijkt het belang van een digitale strategie zich te bewijzen: in tegenstelling tot de stagnerende offline omzet neemt de online omzet wel toe. Voor de B2B markt is het nog onduidelijk of en zo ja hoe een online strategie kan bijdragen. Boer & Croon ziet verschillende varianten in de B2B praktijk:

• Veel executives vinden dat een digitale strategie niets voor hen is. Immers: “De persoonlijke relatie is van het grootste belang en complexe producten en diensten laten zich niet online verkopen”. 
• Andere executives experimenteren er lustig op en doen de eerste positieve en negatieve ervaringen op met online activiteiten. 
• Slechts enkele organisaties hebben een doordachte digitale strategie en weten hier op overtuigende wijze business mee te genereren.

Generaliserend: De B2B markt is zoekende naar de business relevantie van een digitale strategie, en terecht! 

Sprekers tijdens deze masterclass zijn:

René Jongen, partner bij Boer & Croon over het Digital Strategy Maturity Model.
Wat doen Nederlandse B2B bedrijven goed en waar ligt het verbeterpotentieel?

Floris van Hooft, verkoopdirecteur online, retail en klantenservice bij Hilti. 
Hilti is wereldwijd marktleider op het gebied van professionele gereedschappen voor de bouw. Hilti heeft ervoor gekozen om klanten beter te bedienen en te binden met de inzet van een digitale strategie en Social Media. Floris neemt u mee in de overwegingen die tot deze stap hebben geleid, de activiteiten tot op heden en bereikte resultaten.   

Jay de Groot, CEO Brandless over trends Digitale Strategie en Persuasion Profiling
.
Met Persuasion Profiling wordt gekeken naar ‘What makes your customers tick?’ Hoe kunt u uw klanten (weer) als individuen behandelen in plaats van als “de gemiddelde klant” en daarmee uw conversie aanzienlijk verhogen?

Heeft u vragen over de masterclass of wilt u zich opgeven? Neem dan contact op met Nynke Kingma  (n.kingma@boercroon.nl).

Event informatie

Bedrijf: Boer & Croon

Datum: 04 juli 2012

Inschrijven voor: 04 juli 2012

Type event: Seminar

Doelgroep: Senior Executives

Events