Food for Thought - 22 juni

Event informatie

Bedrijf: VODW

Datum: 22 juni 2012

Inschrijven voor: 22 juni 2012

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Bedrijf: VODW

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Ook 2012 is een jaar met veel uitdaging en dynamiek! Om je daarbij te inspireren organiseren we weer ontbijtsessies rondom verschillende inhoudelijke thema’s die nu spelen. In deze kleinschalige interactieve sessies brengen we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het vakgebied en hoe je deze optimaal kunt toepassen in jouw organisatie. Hieronder staat per sessie een korte beschrijving.

VODW organiseert deze sessies voor haar relaties bij huidige en potentiële opdrachtgevers. Als je tot deze categorie behoort, nodigen we je graag uit.

Deze sessies vinden plaats bij ons op kantoor in Leusden. Ze starten (tegelijkertijd) om 8.30 uur en duren tot 10.00 uur. Let op: per dag starten de sessies tegelijkertijd en kan je dus per dag aan één sessie deelnemen. Onder het motto ‘food for thought’ zullen we uiteraard een ontbijt verzorgen. Je kunt je opgeven door een mail te zenden aan avanhattem@vodw.com.

Wij hopen je graag op een van de sessies te mogen begroeten!

Meld je nu aan!

VODW - Food for Thought

Programma:
- Customer Experience
- Klantbelang centraal bij financiële dienstverleners
- De waarde van reputatiemanagement
- Pricing voor financiële dienstverleners

Customer experience: de kunst van het excelleren op momenten die het verschil makenVoor een onderscheidende positie in de markt is het voor dienstverleners belangrijk zorgvuldig na te denken over elke klantervaring. Uitdaging is de customer journey van de klant zodanig in te richten dat deze de waarden waar het bedrijf voor staat tot uiting laat komen. Bovendien moet de journey optimaal aansluiten op het gedrag van de klant tijdens diens oriëntatie, aankoop en serviceprocessen. De kunst is te excelleren op de momenten die het verschil maken in een veelvoud aan touchpoints in de verschillende kanalen.

De klant centraal stellen maar hoe? Banken en verzekeraars zijn volop bezig met het ‘centraal stellen van de klant’. Maar veel financiële dienstverleners reiken daarbij niet verder dan het streven naar hogere klanttevredenheid en het nakomen van de zorgplicht. Volstrekt onvoldoende natuurlijk om echt het verschil te maken. Wat betekent ‘de klant centraal stellen’ nou precies? Hoe maak je het tastbaar? En hoe zet je het veranderingstraject zo effectief mogelijk in?

Riskmanagement anno 2012: de waarde van reputatiemanagementConsumenten ventileren hun meningen en emoties over bedrijven razendsnel via social media. Reputatieschade als gevolg van oncontroleerbare informatiestromen wordt door CEO's wereldwijd als grote bedreiging gezien. Dit risico is wel degelijk goed te beheersen. Hoe doe je dit in de praktijk en hoe verbind je reputatiemanagement aan strategische business doelen? Deze ontbijtsessie organiseert VODW in samenwerking met Reputations Corporate Communication.

De commerciële kracht van pricing bij dienstverleners
Commercieel prijsbeleid is hot. Mogelijkheden voor kostenbesparingen zijn vrijwel uitgeput en volumegroei is uitdagend. Ondernemingen worden gedwongen hun prijsinstrument te herijken door vergelijkingssites en tarifering van advies bij beleggen en hypotheken. In deze sessie laten we zien hoe dienstverleners om moeten gaan met hun commerciële prijsbeleid. We verklaren waarom bestaande onderzoeksmodellen geen goede antwoorden geven, laten lessen zien uit andere branches en staan stil bij prijspsychologie. De presentatie is gericht op iedereen die zich bezighoudt met de commerciële bedrijfsvoering van dienstverleners en financiële dienstverleners in het bijzonder.

 

Event informatie

Bedrijf: VODW

Datum: 22 juni 2012

Inschrijven voor: 22 juni 2012

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Events