Food for Thought - 15 juni

Event informatie

Bedrijf: VODW

Datum: 15 juni 2012

Inschrijven voor: 15 juni 2012

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Bedrijf: VODW

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Ook 2012 is een jaar met veel uitdaging en dynamiek! Om je daarbij te inspireren organiseren we weer ontbijtsessies rondom verschillende inhoudelijke thema’s die nu spelen. In deze kleinschalige interactieve sessies brengen we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het vakgebied en hoe je deze optimaal kunt toepassen in jouw organisatie. Hieronder staat per sessie een korte beschrijving.

VODW organiseert deze sessies voor haar relaties bij huidige en potentiële opdrachtgevers. Als je tot deze categorie behoort, nodigen we je graag uit.

Deze sessies vinden plaats bij ons op kantoor in Leusden. Ze starten (tegelijkertijd) om 8.30 uur en duren tot 10.00 uur. Let op: per dag starten de sessies tegelijkertijd en kan je dus per dag aan één sessie deelnemen. Onder het motto ‘food for thought’ zullen we uiteraard een ontbijt verzorgen. Je kunt je opgeven door een mail te zenden aan avanhattem@vodw.com.

Wij hopen je graag op een van de sessies te mogen begroeten!

Meld je nu aan!

VODW - Food for Thought

Programma:
- Social Media als business generator
- Marketingfunctie: van operationeel naar regisseur
- Professionaliseren van de MI-afdeling
- Flexibele Marketeers: noodsprong of strategie?

Social media als business generator
Sociale media zorgen voor een fundamentele verandering van de klantrelatie. De frequentie van het contact neemt toe, er ontstaat een (lokale) dialoog die is afgestemd op de sociale omgeving van de klant en ervaring en kennis van anderen wordt steeds belangrijker. De vraag is echter hoe bedrijven social media dusdanig kunnen inzetten zodat het echt toegevoegde waarde heeft voor de business en daarmee bijdraagt aan de service, sales, het merk of het product.

Marketingfunctie: van operationele rol naar regisseur van de klant- en marktgerichte organisatie
Over het interne en externe reputatieprobleem van marketing en de veranderende rol van marketingorganisaties in de waardeketen van grote ondernemingen. Hoe richt je de marketingorganisatie toekomstgericht, efficiënt en effectief in? Vernieuwende denkbeelden, een scherpe mening en best practices over de marketingorganisatie van morgen.

Professionaliseren van de MI-afdeling
Het belang van Marketing Intelligence neemt met de grote toename van dat steeds verder toe. Toch slagen MI- afdelingen niet in om voldoende impact in de organisatie te creëren en is hun rol bij commerciële beslissingen nog te beperkt. Hoe kun je een MI-afdeling met vaak inhoudelijke specialisten ontwikkelen naar een professionele afdeling met veel toegevoegde waarde?

Flexibele marketeers: noodsprong of bewuste strategie?
In de marketingorganisatie van de toekomst is flexibele invulling niet meer weg te denken. Naast capaciteitsoverwegingen kiezen steeds meer bedrijven bewust om taken niet meer vast in te vullen, maar met professionals uit de flexmarkt. In deze discussiesessie verkennen we voor- en nadelen van de inzet van flexibele marketeers en de invloed daarvan op kennis, strategieontwikkeling en (marketing)output. Ook vragen we ons af hoe je de meest geschikte mensen vindt, - tijdelijk - bindt en welke rollen intermediairs daarin kunnen vervullen.

Event informatie

Bedrijf: VODW

Datum: 15 juni 2012

Inschrijven voor: 15 juni 2012

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Events