Ronde Tafel SIAM (Service Integration And Management)

Event informatie

Bedrijf: Quint Wellington Redwood

Datum: 13 oktober 2016

Inschrijven voor: 13 oktober 2016

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Amstelveen

Bedrijf: Quint Wellington Redwood

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Met de introductie van cloud-service providers wijzigt het landschap van sourcing snel, maar neemt tegelijk de uitdaging toe om de kwaliteit van diensten end-to-end te garanderen en de controle over de prestaties in service delivery te behouden. SIAM is de moderne term en een vorm van regievoering waarover regelmatig wordt geschreven en waar aanbieders van IT-services op inspringen. Belooft SIAM een doorbraak te worden voor de verdere professionalisering van IT service delivery of is het een loze belofte?

Een overzicht van SIAM
SIAM (Service Integration And Management) staat sinds een paar jaar hoog op de agenda van de CIO. Verschillende SIAM modellen zijn inmiddels in gebruik. Technologie bedrijven zoals Service Now leveren platforms ter ondersteuning van de SIAM-functie. IT-leveranciers bieden SIAM-services aan en beloven om de integratie van diensten uit uw handen te nemen en garanderen ontzorging. Welke ontwikkelingen hiervan zijn veelbelovend en hoe maak je een SIAM-functie tot een succes? Welke risico’s kom je tegen bij het opzetten van een SIAM-functie? Wat is de toegevoegde waarde van SIAM voor de business?

Voor wie is deze Ronde Tafel interessant?
Deze Ronde Tafel is met name gericht op IT Managers en CIO’s die regievoering tussen de business en de interne en externe leveranciers tot één van hun belangrijke uitdagingen zien en benieuwd zijn naar toekomstige vormen van IT service delivery.

Kernvragen

  • Wat is SIAM en welke marktontwikkelingen zijn zichtbaar?
  • Hoe geef je een effectieve SIAM-functie vorm?
  • Welke randvoorwaarden moeten ingevuld worden om SIAM tot een succes te maken
  • Welke technologische mogelijkheden bieden huidige integrale service management tools ter ondersteuning van de SIAM-functie? 

Inhoud Ronde Tafel
Tijdens deze Ronde Tafel bespreken we de visie op SIAM, recente marktontwikkelingen, SIAM modellen, maar we laten ook zien hoe een technisch platform zoals ServiceNow kan helpen in het creëren van inzicht en hebben van controle in service delivery. Na een introductie van SIAM en het presenteren van SIAM use cases (aan de hand van ServiceNow ) gaan we in gesprek met de aanwezigen om hun mening en visie met betrekking tot SIAM te bespreken. Na de Ronde Tafel nodigen we u graag uit voor een diner bij Brasserie Paardenburg in Ouderkerk aan de Amstel.

Programma

15.00 – 15.30 Ontvangst en welkom
15.30 – 16.15 SIAM marktontwikkelingen en use cases
16.15 – 16.30 Pauze
16.30 – 17.30 Thema discussie over SIAM
17.30 – 18.00 Samenvatting
18.00 – 20.00 Diner

Event informatie

Bedrijf: Quint Wellington Redwood

Datum: 13 oktober 2016

Inschrijven voor: 13 oktober 2016

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Amstelveen

Events