Bijeenkomst Horeca en Retail

Event informatie

Bedrijf: BDO

Datum: 23 mei 2016

Inschrijven voor: 22 mei 2016

Type event: Workshop

Doelgroep: Professionals

Locatie: Hoofddorp

Bedrijf: BDO

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Juridische en fiscale actualiteiten voor ondernemers in de horeca en retail
Slim omgaan met de inzet van (flexibel) personeel is in deze tijd een must. Het vinden maar vooral ook binden van de juiste medewerker op het juiste moment staat hierbij centraal.

Daarnaast hebben ondernemingen in de horeca en retail (steeds meer) te maken met het werken met flexibele contracten en de gewijzigde wet- en regelgeving op dat vlak. Dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee.

Koninklijke Horeca Nederland heeft inmiddels dan ook de noodklok geluid bij minister Asscher. Maar ook al heeft de minister aangegeven dat de zogenoemde Flexwet niet leidt tot minder vaste banen (volgens hem is het aantal vaste contracten eind 2015 juist toegenomen), werkgeversorganisatie AWVN neemt een duidelijk ander standpunt in. Onderzoek onder hun leden toont namelijk aan dat de meeste ondernemingen niet bereid zijn om iemand eerder in vaste dienst te nemen en dat thema’s als ‘vast minder vast’ en ‘flex minder flex’ duidelijk hun doel voorbij schieten.

Tijdens de bijeenkomst op 23 mei praten onze adviseurs u graag bij en bespreken wij de kansen en uitdagingen waar u als ondernemer dagelijks mee te maken heeft. U komt toch ook?

Programma:
16.30 uur - Ontvangst
17:00 uur - Eerste deel presentatie
17:45 uur - Pauze
18:00 uur - Tweede deel presentatie
18:45 uur - Afsluiting en aansluitend borrel & buffet

Tijdens het eerste deel van de bijeenkomst staan Kelly van der Heijde (HR Consultant) en Camiel Zuyderhoff (Arbeidsjurist) met u stil bij de uitdagingen waarmee ondernemingen in de horeca en retail te maken hebben.

  • Hoe gaat u hier in de praktijk mee om? 
  • Bent u in staat om de juiste personen aan te trekken (vast en flexibel), ook wanneer een vast dienstverband niet meer tot de mogelijkheden behoort?
  • En hoe zorgt u ervoor dat de kwaliteit en continuïteit niet in het gedrang komen?

Tevens wordt aandacht besteed aan de juridische aspecten van het werken met flexibel personeel zoals uitzend- en oproepkrachten. 

  • Wat als een oproepkracht is opgeroepen maar ziek wordt?  
  • En hoe gaat u om met de risico’s die u loopt in de samenwerking met uitzendorganisaties vanuit ketenaansprakelijkheid?

In het tweede deel van de bijeenkomst bespreekt fiscalist Ilse Coorengel van de Adviesgroep Loon- en Premieheffing met u de actualiteiten in de loonheffingen. 

  • Werkt u bijvoorbeeld met zelfstandigen? Per 1 mei is de VAR namelijk definitief verdwenen!
  • Heeft u al een (goedgekeurde) overeenkomst van opdracht afgesloten? 
  • Bent u bekend met wat er in een dergelijke overeenkomst moet worden opgenomen? 

Maar ook de Wet Aanpak Schijnconstructies komt aan bod: komt er per 1 juli 2016 een verbod op inhoudingen en verrekeningen op het minimumloon? 

Ook is er tijd voor een ‘rondje WKR': heeft u de werkkostenregeling helemaal onder controle? Of heeft u nog onbeantwoorde vragen over de werkkostenregeling? 

Event informatie

Bedrijf: BDO

Datum: 23 mei 2016

Inschrijven voor: 22 mei 2016

Type event: Workshop

Doelgroep: Professionals

Locatie: Hoofddorp

Events