Gebruik van persona`s in de ontwikkeling van de werkomgeving

Event informatie

Bedrijf: Hospitality Group

Datum: 14 april 2016

Inschrijven voor: 13 april 2016

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Amersfoort

Bedrijf: Hospitality Group

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Medewerkers presteren beter, blijven langer en zijn meer tevreden in een werkomgeving die hen uitdaagt en optimaal faciliteert. Het kennen van de drijfveren van (toekomstige) medewerkers is een belangrijk vertrekpunt voor het ontwikkelen van zo’n aantrekkelijke en productieve werkomgeving. Laat je deze middag inspireren door de methodiek en aansprekende resultaten van persona’s, een praktijkvoorbeeld van De Nederlandsche Bank en een workshop waarin we samen een werkomgeving prototypen.

Programma

13.30 uur Ontvangst
14.00 uur Welkom
Rick Steinmann, partner Service & workplace design bij Hospitality Group
14.15 uur Van persoonlijke drijfveren tot tevreden medewerkers
Sigrid van der Pluijm, consultant bij Hospitality Group
14.45 uur Servicedesign bij De Nederlandsche Bank voor verschillende type gebruikers
Arielle van der Spek, demandmanager bij De Nederlandsche Bank
15.15 uur Workshop Samen prototypen van de werkomgeving van morgen
Marieke de Kogel, consultant bij Hospitality Group
Rick Steinmann, partner Service & workplace design bij Hospitality Group
16.45 uur Borrel


Van persoonlijke drijfveren tot tevreden medewerkers
Hospitality Group heeft archetypen van groepen gebruikers geïdentificeerd, de zogenaamde persona’s. Met de inzet van persona’s kun je drijfveren van medewerkers achterhalen en vertalen naar behoeftepatronen voor de werkplek, dienstverlening en werkomgeving.

Sigrid neemt ons mee in de wereld van drijfveren en persona’s en de mogelijke waarde hiervan voor uw organisatie. Ze geeft een doorkijk in de resultaten van onze onderzoeken en de meest bepalende factoren voor de aantrekkelijkheid van een werkomgeving per type gebruiker.

Verschillende type gebruikers bij De Nederlandsche Bank
De Nederlandsche Bank voert al jaren facilitaire tevredenheidsonderzoeken uit onder haar medewerkers. Het afgelopen jaar is een persona onderzoek toegevoegd om meer inzicht te krijgen in de behoeften van medewerkers. Het onderzoek laat zien dat De Nederlandsche Bank twee duidelijk verschillende groepen gebruikers heeft.

Arielle licht toe welke accenten De Nederlandsche Bank legt om beide groepen medewerkers op een aansprekende manier te faciliteren. Ze neemt ons mee in de verkregen inzichten en de gemaakte keuzes in het facilitaire concept.

Samen prototypen van de werkomgeving
Met Marieke en Rick gaan we prototypen. In een korte interactieve workshop doorlopen we in verschillende groepen het designproces en ontwerpen we ter plekke onderdelen voor een toekomstige werkomgeving.

In de workshop kies je je eigen persona en kruip je samen met andere deelnemers in de huid van deze persona. Wat zeggen de drijfveren over toekomstige behoeften en hoe vertaal je deze samen met medewerkers naar de (toekomstige) werkomgeving. Ervaar het zelf!

Deelname
Ben je vanuit HR of FM verantwoordelijk voor de werkomgeving, dan kun je kosteloos deelnemen aan ons Open Atelier op donderdag 14 april 2016 bij Hospitality Group in Amersfoort.

Event informatie

Bedrijf: Hospitality Group

Datum: 14 april 2016

Inschrijven voor: 13 april 2016

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Amersfoort

Events