Op zoek naar het succes van SSC

Event informatie

Bedrijf: KPN Consulting

Datum: 28 november 2013

Inschrijven voor: 27 november 2013

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Bedrijf: KPN Consulting

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Roundtable: Opzoek naar het succes van Shared Service Centra

De samenwerking tussen stafafdelingen als ICT, facilitair en P&O wordt bij veel organisaties steeds intensiever. Om deze samenwerking serieus vorm te geven brengen organisaties diverse functies samen in een Shared Service Center (SSC). Het opzetten van zo’n Shared Service Center blijkt in de praktijk echter niet altijd eenvoudig.

Een Shared Service Center past helemaal bij de organisatie van nu: het verbetert de dienstverlening, de samenwerking onderling, het kan de kosten op lange termijn drukken en geeft een antwoord op de toenemende behoefte aan kennisdeling en transparantie. Maar welke functies lenen zich voor een SSC en welke niet? Hoe krijg je alle afdelingen écht op 1 lijn? En hoe kan servicemanagement helpen bij het besturen van de diensten die door een SSC geleverd worden?

KPN Consulting - Shared Service Centers

De organisatie en besturing van ICT komt met best practices als ITIL steeds meer tot volwassenheid. ICT-organisaties worden, mede door de inzet van IT-servicemanagement, steeds professioneler. En daar profiteert de hele organisatie van: betere dienstverlening én zelfredzaamheid voor medewerkers. IT-servicemanagement kan dus een voorbeeld zijn voor álle functies binnen een SSC – van het afhandelen van een HR-verzoek, het melden van een defect of storing aan de afdeling facilitaire zaken, of aanvragen voor inkoop.

KPN Consulting organiseert op donderdag 28 november een roundtable over het inrichten van shared service centra, in de breedste zin van het woord. In deze roundtable, geleid door 2 experts van KPN Consulting, ontdekt u het succes van een SSC en hoe best practices uit IT-servicemanagement daaraan kunnen bijdragen. In een groep van speciaal geselecteerde deelnemers bespreken we een aantal relevante vraagstukken en klantcases.

Graag nodigen wij u uit deel te nemen aan deze roundtable. Deze vindt plaats van 10:00 tot 13:00 uur (inclusief lunch) in het hart van ons eigen netwerk: het Network Operations Center in Hilversum. U kijkt direct op de werkvloer van ons operations center waar wij 24/7 ons netwerk monitoren.

Event informatie

Bedrijf: KPN Consulting

Datum: 28 november 2013

Inschrijven voor: 27 november 2013

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Events