Nationale Marketing Strijd 2013

Event informatie

Bedrijf: VODW

Datum: 05 maart 2013

Inschrijven voor: 04 maart 2013

Type event: Inhousedag

Doelgroep: Studenten

Bedrijf: VODW

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

VODW is partner van de Nationale Marketing Strijd 2013 

De Nationale Marketing Strijd is het grootste marketing evenement voor universitaire studenten van de Marketing Associatie Nederland (M.A.N.). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten in de laatste fase van hun studie die affiniteit hebben met marketing. De Nationale Marketing Strijd is uniek omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De bedrijven krijgen de kans om studenten "in actie" te zien met real-life cases in teams met andere studenten die ze nog niet kennen. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de Nationale Marketing Strijd, maar ook gedurende één van de cases tijdens de finaledagen in Amsterdam. 

Zoals de naam van het evenement al aangeeft gaat het om een "strijd". Na de promotiedagen de universiteiten door het hele land, melden zich elk jaar ongeveer 300 studenten aan voor dit evenement door het inzenden van hun CV. Van deze inschrijvingen zullen uiteindelijk 160 studenten deelnemen aan het evenement. De bedrijven die de inhousedagen organiseren krijgen allen de CV's van de studenten toegestuurd en zij maken een selectie van de, in hun ogen, 60 beste studenten. Op basis van deze selectie en de beschikbaarheid van de studenten selecteert de organisatie de deelnemers en verdeelt ze in teams over de inhousedagen. 

Tijdens de inhousedagen ontmoeten de deelnemers hun teamgenoten voor het eerst en zullen zij voor het bedrijf waar zij op bezoek zijn een case uitwerken. Naast de case staat tijdens deze dagen vooral de kennismaking met onze partners centraal. De bedrijven zijn naast de case geheel vrij in de invulling van de dag: vaak wordt er een rondleiding gegeven en is er een afsluitende netwerkborrel. Deelnemers aan de inhousedagen doen automatisch mee aan de Nationale Marketing Strijd. Tijdens deze dagen barst de strijd echter al zeker los: de winnende teams van de inhousedagen verdienen namelijk een voorsprong tijdens de eindstrijd doordat zij zeker zijn van een plek in de kwartfinale. 

Na de inhousedagen vinden de uiteindelijke finaledagen (de Nationale Marketing Strijd) plaats in Amsterdam, die ook nog uit een aantal rondes bestaan. Tijdens deze finaledagen zullen verscheidene marketingcases uitgewerkt moeten worden en tevens worden gepresenteerd. Aan het einde van de tweede dag gaat één team met de felbegeerde titel "Grootste Marketing Talent 2013" met bijbehorende geldprijs van €2.000,- naar huis en sluit een eindfeest met alle deelnemers het evenement knallend af!

Event informatie

Bedrijf: VODW

Datum: 05 maart 2013

Inschrijven voor: 04 maart 2013

Type event: Inhousedag

Doelgroep: Studenten

Events